Досвід роботи

  В 2017 році закінчила Дніпропетровський державний інститут фізичної культури і спорту. З 2015 року працюю вчителем фізичної культури та предмету «Захист Вітчизни» в Токівській ЗОШ I-III ступенів Дніпропетровської  області.
   Загальний стаж педагогічної діяльності – 4 роки. Виходячи з методичної концепції викладання фізичної культури, працюю над проблемою «Диференційований підхід до учнів різного шкільного віку та фізичних можливостей»

І. Підвищення фахового рівня
   В сучасних умовах фізичній культурі, вихованню мужності, патріотизму у становленні особистості відводиться особливе значення. Завдання предметів в змісті освіти полягає не тільки у фізичному та патріотичному вихованні учнів, але й в прищепленні вміння після закінчення школи організовувати свою діяльність по зміцненню та збереженню свого здоров’я, підвищення функціональних можливостей організму, стати захисником родини, України.
   Фізична культура є важливою складовою частиною загальної культури суспільства, продукт його творчої діяльності. На кожному історичному етапі вона зазнає змін залежно від  можливостей, які створюються певною суспільною формацією для її розвитку.
   Напевно кожен із нас мріяв бути сильним, здоровим, витривалим, спритним і сміливим, хоче мати атлетичну фігуру, вміти швидко і довго бігати, високо і далеко стрибати, плавати і володіти всіма тими навичками, які постійно необхідні людині в житті. Здійснити цю мрію допоможемо ми, вчителі фізичної культури та "Захисту Вітчизни".Адже абсолютна більшість дітей народжується практично здоровими. Збереження і покращення здоров’я дітей, виховання патріотичної молоді в сучасних умовах є досить непростим.   

   Фізична культура та "Захист Вітчизни" у загальноосвітніх навчальних закладах має на меті збереження і зміцнення здоров'я учнів, розвиток рухових здібностей, підвищення рівня фізичної підготовленості, формування ціннісних орієнтацій щодо здорового способу життя, підготовка юнаків до служби в Збройних Силах України, захисту Батьківщини та дій в умовах надзвичайних ситуацій.
   Для того, щоб давати суттєві знання учням, намагаюсь постійно збагачувати свої знання, розширювати свій світогляд: черпаю нову корисну інформацію з фахових журналів, цікавлюсь досвідом досвідчених учителів, мене також приваблюють цікаві розробки уроків, методи і прийоми роботи вчителів-новаторів. Нове та раціональне використовую на своїх уроках, практикую проведення нетрадиційних уроків.

ІІ. Навчально-виховна робота з учнями
   Урок – основна форма фізичного виховання в школі, і обов’язковий  для всіх  учнів. Кожний урок становить єдиний процес, в якому виконання усіх завдань здійснюється у взаємному зв’язку. В той же час, загальні закономірності побудови уроку допомагають ефективніше підготуватися до нього.

Під час своєї діяльності враховую загальні вимоги до проведення сучасного уроку, а саме:
1)   озброювати учнів свідомими, глибокими, міцними знаннями;
2)    формувати в учнів  міцні навички та вміння, що сприяють підготовці їх до життя;
підвищити виховний ефект навчання на уроці, формувати в учнів у процесі навчання риси особистості;
3)    здійснювати всебічний розвиток учнів, розвивати їхні загальні та індивідуальні особливості;
4)    формувати в учнів самостійність, творчу активність, вміння творчо вирішувати завдання, які трапляються в житті;
5)    вироблення вміння самостійно вчитися, отримувати та поглиблювати чи поповнювати знання;
6)    формувати в учнів позитивні мотиви навчальної діяльності, бажання вчитися, потребу в розширенні й отриманні знань, позитивне ставлення до навчання.
   При плануванні своєї роботи керуюсь навчальною програмою з фізичної культури для загальноосвітніх навчальних закладів 5-9 класи та програмою для 10-11 класів. В плануванні роботи з предмету «Захист Вітчизни» використовую навчальну програму «Захист Вітчизни» (для навчальних закладів системи загальної середньої освіти).
   Для проведення уроків  фізичної культури та предмету «Захист Вітчизни» маємо спортивний зал, спортивний майданчик, шкільний стадіон та футбольне поле.
   При підготовці до уроків та при їх проведенні, звертаю увагу на загальний фізичний стан учнів класу, здійснюю диференційований підхід до навчання учнів.  Під час уроку вирішую такі основні завдання: оздоровчі, освітні та виховні. Для загартовування дитячого організму проводжу більше уроків на свіжому повітрі. За допомогою вирішення освітніх завдань озброюю учнів знаннями з історії різних видів спорту, гігієни фізичних вправ, засвоєння школярами методики розвитку рухових дій. На кожному уроці знайомлю учнів з теоретичним матеріалом. Намагаюсь дотримуватись послідовності та логічності у підготовці та проведенні уроків.
   Дисципліна під час проведення уроку є однією з важливих умов вдалого та успішного навчання, за інших обставин  методичні прийоми не діють. В більшості дисципліна та порядок на уроці залежить від насиченості заняття, від уміння учителя перемикати фази уроку, від уміння використовувати в діяльності активні методи навчання.
   Уроки розпочинаю з шикування класу, рапорту чергового, привітання, ознайомлення із завданням на урок, виконання організовуючих вправ. В підготовчій частині використовую загальнорозвивальні  вправи в русі та на місці, з предметами (гімнастичні палиці, скакалки, м’ячі, обручі), а також спеціальні підготовчі вправи. Під час уроків гімнастики проводжу комплекси вправ ритмічної гімнастики, під музичний супровід. Загальнорозвивальні вправи проводить черговий учень. Це дає можливість слідкувати, як учні володіють основними термінами.
   Уроки з предмету «Захист Вітчизни» проводжу в класі, спортивному залі та на спортивному майданчику. Вступну частину уроку розпочинаю з шикування взводу (відділення), доповіді командира взводу (відділення), перевірки зовнішнього вигляду учнів, тренування стройових прийомів протягом 3-5 хвилин. Перевірка засвоєння матеріалу що вивчався раніше, налаштування учнів на засвоєння нового матеріалу відбувається протягом 8-10 хвилин.
   В основній частині мотивую учнів до навчальної діяльності: оголошую тему уроку, зв'язок його з матеріалом, що вивчався на попередніх заняттях. Ставлю учням конкретні навчальні завдання: вивчити, навчитись, набути навичок. Проводжу роботу з осмислення й запам’ятовування, самостійну роботу, вправи і практичні дії, застосування умінь і знань з практики, їх закріплення, час – 30-35 хвилин.
   Заключна частина триває – 2-3 хвилини. В ній проводжу підсумок уроку, оцінку навчальної діяльності учнів. Ставлю завдання на самопідготовку, оголошую тему наступного уроку. 
   Окремих теоретичних уроків не проводжу, але повідомлення теоретичних знань планую на кожному уроці.
Прагну, щоб кожен урок був логічним продовженням попереднього і, водночас, підготовкою до наступного, змістовним, цікавим для учнів і таким, що спонукає їх до активної діяльності.
В своїй роботі застосовую такі методи навчання:
1) словесні – пояснення, команда,бесіда, розповідь;
2) наочні – показ учителем вправи, показ схем, плакатів;
3) практичні – виконання вправ учнями.

Пояснення намагаюсь, щоб було лаконічним, конкретним, доступним і відповідати рівню розвитку учнів. Під час пояснення складних вправ увагу дітей акцентую на основному, щоб вони виконували її свідомо.

Розповідь застосовую в процесі ознайомлення школярів з новими вправами та рухливими іграми. Новий матеріал подаю в цікавій та образній формі.

Бесіду проводжу у вигляді запитань-відповідей, з чого видно, як учні засвоїли матеріал.

Розпорядження – це словесна вказівка вчителя, що не має конкретної форми, але пов’язана з виконанням якоїсь дії учнів.
   Команда розпорядження вчителя, що має конкретну форму і точний зміст.
Команда часто супроводжується рахунком, що регулює темп і ритм вправ.

   Серед методів навчання найдоступніший – показ. Показуючи вправу, майже завжди виконую її разом з учнями. Крім особистого показу досить часто застосовую на уроках схеми, картки.
   Коли вивчається зв’язка гімнастика елементів, з великою кількістю вправ, після показу видаю дітям картку, по якій вони слідкують за послідовністю виконання вправ.
   До практичних методів навчання належать вправи. Багаторазове повторення допомагає швидше оволодіти технікою вправи і підвищує якість виконання.
   Під час проведення уроку намагаюсь поєднувати словесні методи навчання, наочного сприймання та практичні методи виконання вправ. Правильне поєднання цих методів сприяє формуванню в учнів повнішого уявлення про рухову дію.
   Стараюсь привчати дітей до спортивної термінології, збагачувати їхній словниковий запас.
Залежно від того, які завдання ставляться на уроці, урок відноситься до певного типу. Проводжу:
-         Вступні уроки;
-         Уроки вивчення нового матеріалу;
-         Уроки повторення;
-         Уроки змішаного типу;
-         Контрольні Уроки;
-         Підсумкові уроки.

   На уроках використовую такі елементи новітніх педагогічних технологій:
групові технології; ігрові технології (змагання); технологія індивідуального навчання; колективний спосіб навчання; технологія формування творчої особистості, а також ще використовую такі методи роботи учнів: фронтальний, позмінний, потоковий, круговий.
   Фронтальний метод  полягає в тому, що всі учні класу одержують одне завдання і вони виконують його одночасно під наглядом вчителя.
    Позмінний метод полягає в тому, що учнів поділяють на зміни, які по черзі виконують вправи. Наприклад, такий метод використовую при виконанні нормативу „згинання і розгинання рук в упорі лежачи,“  „вис на зігнутих руках,“ де потрібне чітке виконання вимог.
    Потоковий метод  забезпечує виконання вправи учнями по черзі один за одним, тобто потоком. Наприклад, опірні стрибки, стрибки у довжину з міcця
та з розбігу, у висоту.
   При груповому методі учнів об’єдную в групи за рівнем фізичної підготовленості. Кожна група самостійно займається окремою вправою, яка потребує досить багато часу для вивчення. Роботою кожного відділення керує командир, він же забезпечує допомогу, виконує страховку. Після виконання першого завдання відділення, по команді вчителя змінюють місце занять. Інколи використовують декілька варіантів групового методу організації учнів.

      При одному варіанті кожне відділення проходить на протязі уроку всі етапи занять. При другому – виконує одне-два завдання, а на наступних уроках – інші. Груповий метод дозволяє дати всім учням різноманітні завдання, але й потребує підготовки активу учнів, здатного керувати відділенням, страхувати і допомагати при розучуванні вправ. Груповий метод частіше використовую при удосконаленні рухових дій і навиків.

     При коловому методі тренування учнів також поділяю на групи. Кількість їх залежить від кількості місць занять, станцій. Стараюсь складати такий комплекс вправ, який би забезпечив послідовне навантаження на всі групи мускулів. Скільки в комплексі вправ, стільки ж і станцій. На кожній станції учні виконують певну вправу або кілька вправ. При цьому використовую роздатковий матеріал (картки) для того, щоб учні розуміли і правильно виконували вправи. Потім за сигналом учні переходять на інше місце  занять. Цей метод дає змогу підвищити моторику, щільність уроку, розвивати фізичні якості, самостійність учнів. Колове тренування чергую з іншими видами занять.
   Індивідуальний метод і метод змагання тісно переплетені один з одним.
В своїй роботі намагаюсь практикувати нестандартні уроки, наприклад: урок-змагання, урок-спортивна вікторина із застосуванням теоретичних і практичних знань по темі „Спортивні ігри,” уроки-конкурси, уроки-концерти. У ході навчання реалізовую міжпредметні зв’язки з предметами природничого, художньо-естетичного напрямів, основами здоров'я, завдяки цьому уроки для учнів стають цікавішими і захоплюючими, веселими і пізнавальними.
З предмету «Захист Вітчизни» проводжу такі типи уроків:
·              урок повідомлення нових завдань;
·              урок формування умінь та навичок;
·              урок узагальнення та систематизації знань;
·              підсумковий урок;
·              інтегрований урок;
·              комбінований урок (змішаний).
 Готуючись до уроку, приділяю велику увагу підготовці робочого місця та попередній підготовці помічників з числа учнів.
ІІІ. Удосконалення досвіду роботи
    У процесі своєї роботи з дітьми, я переконалася, що всі згадані форми роботи з фізичної культури та предмету «Захист Вітчизни» мають на меті сприяти вихованню в учнів вміння та навички до самостійних занять фізичною культурою у повсякденному житті, вихованню патріотизму у підростаючого покоління, підготовку юнаків до служби в Збройних Силах України та захисту Вітчизни.  Особисто мені хотілося б відвідати якомога більше уроків учителів, які мають передовий досвід роботи, ознайомитися з їхньою методикою та рекомендаціями викладання фізичної культури.

   


Немає коментарів:

Дописати коментар